Geen warm water meer in de badkamer of keuken? Er zijn verschillende potentiële oorzaken aan te wijzen voor dit probleem. Op deze pagina leest u meer over de stappen die gevolgd moeten worden om weer warm water in huis te kunnen gebruiken. Lukt het vervolgens niet direct om een probleem met de warmwatervoorziening zelf op te lossen? In dat geval staan onze loodgieters klaar om hulp te bieden.
Stap 1: reset de boiler of combiketel in huis
Mogelijk is het resetten van de boiler of combiketel in huis voldoende om weer gebruik te kunnen maken van warm water. Het resetten hiervan kan middels het bedienpaneel op het apparaat, maar bijvoorbeeld ook door de stekker tijdelijk uit het stopcontact te trekken en hier vervolgens weer in te steken.
Stap 2: controleer het apparaat op een foutmelding
Is het resetten van de boiler of cv-ketel niet voldoende? Het feit dat u geen warm water in huis heeft, kan namelijk ook het gevolg zijn van bijvoorbeeld een kapot onderdeel. Vaak wordt bij een dergelijk probleem een melding op de boiler of combiketel gegeven. In de handleiding van het apparaat vindt u hoe u een foutmelding kunt verhelpen.
Stap 3: verhoog de waterdruk op de leidingen
Een derde stap die u zou kunnen doorlopen als u geen warm water heeft, is het verhogen van de waterdruk. Mogelijk is de druk momenteel niet hoog genoeg om het warme water bij de douche of keukenkraan te krijgen. Controleer daarom vooraf of de waterdruk momenteel te laag is. Mocht de waterdruk in orde zijn, dan vormt het verhogen hiervan doorgaans geen oplossing.
Heeft u nog steeds geen warm water in huis? In dat geval is het verstandiger om onze loodgieter in te schakelen voor hulp. Onze loodgieter in Lisse heeft namelijk ruime ervaring in het herstellen van verschillende soorten problemen op het gebied van boilers en combiketels.